skip to Main Content
Marc Schokker-Breedweer

Impact maken zit de 58-jarge Marc Schokker in het bloed. Afval scheiden, zo min mogelijk plastic gebruiken en bewuster boodschappen doen, zijn voor hem de normaalste zaak van de wereld. Al bijna dertig jaar is de impactmaker actief in de schoonmaakbranche. Sinds 2021 werkt hij bij Breedweer als senior accountmanager en daar voelt hij zich helemaal thuis. ‘Ik zou willen dat Jack Stuifbergen tien jaar eerder op mijn pad was gekomen,’ aldus Marc.

Uitdaging genoeg

Marc is bij Breedweer werkzaam op de commerciële afdeling. ‘De afwisseling aan uitdagingen vind ik heerlijk. Europese tenders van gemeentes, welzijnsorganisaties en zorginstellingen, maar ook onderhandse trajecten van bedrijven.’ Zo heeft Marc net een tender voor Jeugdbescherming Amsterdam ingediend waar hij door zijn opleiding HBO-jeugdwelzijnswerk nog extra affiniteit mee heeft. Afwisseling en uitdaging genoeg.

Ik kan en mag hier echt elke dag 100% mezelf zijn.

Marc impactmaker-Breedweer

Passie

De passie en vuur over impact maken van commercieel directeur Jack Stuifbergen werken voor hem enorm aanstekelijk. ‘Na een eerste gesprek met Jack was ik direct enthousiast en raakte ik steeds meer overtuigd van het belang van zijn missie. We hebben als bedrijf enorme kansen om te groeien en maximale impact te maken.’ Daarnaast roemt Marc de diversiteit binnen Breedweer. ‘Ik werk samen met een fantastische groep collega’s en word ontzettend blij van het feit dat ik hier echt elke dag 100% mezelf kan en mag zijn.’

Problemen schoonmaakwereld

‘Een groot probleem in de schoonmaakwereld is het gebrek aan aandacht voor duurzaamheid en impact maken bij aanbestedingen. ‘Ik denk dat veel organisaties wel willen, maar dat de kennis ontbreekt. Ze kiezen dan, zeker wanneer ze een beroep doen op een intermediair, voor schijnveiligheid. Met als trieste resultaat het stellen van de verkeerde vragen. Onze uitdaging is ervoor te zorgen dat de vraagstelling bij aanbestedingen drastisch verandert. Geen vragen over implementatieplan, communicatie en kwaliteit, maar over de impact die de opdrachtnemer realiseert. Dat is waar het om draait.’

Daarnaast noemt Marc het negatieve imago van de branche. Veel mensen weten niet welke uitdagingen en wat een diversiteit aan functies de schoonmaakwereld biedt. De negatieve berichtgeving in de media is daarvan een belangrijke oorzaak. ‘Daarom ben ik ontzettend blij met de erkenning van de schoonmaak als cruciaal beroep. Je merkt dat mensen de branche nu toch anders bekijken.’

Impactmaker met een missie

‘Wat ik wil bereiken bij Breedweer? Samenwerken met collega’s, partners en opdrachtgevers en maximale impact maken. Natuurlijk allereerst bij Breedweer, maar als we bereiken dat de hele markt meer impact gaat maken, word ik daar nog veel blijer van. We moeten een andere manier van denken bewerkstelligen in de maatschappij en daar draag ik als impactmaker graag mijn steentje aan bij.’

Maximale prestaties

Naast zijn werk, geniet Marc volop van wandelen met zijn hond, de driejarige Whippet Melle. Dit jaar gaat hij samen met Melle coursetraining en wedstrijden doen. Sporten doet hij niet meer vanwege rugklachten, maar tot zijn 50e was Marc een fanatiek wielrenner. Nu fietst hij nog wel, maar niet meer om zo hard mogelijk te gaan. ‘En bij tegenwind met elektrische ondersteuning,’ lacht Marc. ‘Die drang om maximale prestaties te leveren, bewaar ik graag voor mijn werk.’

Back To Top