Het SUB Platform is live! Samen met SUB | Sustainable Boost werkten we het afgelopen…

2022 is bijna afgelopen. En wat is er leuker dan terugkijken op de impact die we afgelopen jaar gemaakt hebben? Hiervoor hebben we een top 5 gemaakt van onze posts op LinkedIn met het grootste bereik. Welke is jou het meest bijgebleven?
1. One love bij Breedweer
Het circus rondom het wel of niet dragen van de One Love aanvoerdersband kan je niet ontgaan zijn.
⚽ De regel van de FIFA World Cup Qatar 2022? Geen enkel item [van speeltenue of andere kleding of uitrusting of anderszins] mag worden gedragen of gebruikt als de FIFA van mening is dat het gevaarlijk, beledigend of onfatsoenlijk is, politieke, religieuze of persoonlijke slogans bevat, verklaringen, afbeeldingen of anderszins niet volledig in overeenstemming is met de spelregels’.
❓Tsja, hoe kan een band die staat voor verbinding in voetbal en tegen alle vormen is van discriminatie dan niet gedragen mogen worden…
🌈 Gelukkig is het bij Breedweer totaal anders. Bij ons is iedereen welkom ongeacht religie, ras of afkomst en mag iedereen kleding dragen waar hij of zij zich prettig in voelt. Het gaat tenslotte niet om de verpakking, maar of iemand gelukkig is en zijn talenten benut.
🌈Een prachtig voorbeeld is onze senior accountmanager Marc Schokker 🏳️🌈. Breedweer is het eerste bedrijf waar hij helemaal zichzelf kan zijn en zich vrij voelt om de kleding aan te trekken waar hij zin in heeft. One love, One Breedweer!
2. Twee European Cleaning and Hygiene Awards
Yes! Onze missie om mensen uit kwetsbare doelgroepen duurzaam richting arbeid te brengen wordt ook op Europees niveau gewaardeerd. Tijdens een gala in Hotel Le Plaza in Brussel wonnen jack stuifbergen, Henk van Eijk en Cindy Broersen in maar liefst twee categorieën de hoofdprijs tijdens de European Cleaning Awards:
🥇 Commitment to Diversity in the Workforce
🥇 Investment in Training
Twee categorieën die ons als social enterprise op het lijf geschreven zijn.
Jack: ‘Een erkenning voor ons werk en een prachtig podium om onze boodschap nog breder te verkondigen. Impact maken doe je samen!
3. Schoonmakers aan de kant gezet als grofvuil
Begin augustus reisde onze tekstschrijver Esmar van Langen af naar Boxtel voor een interview met de schoonmakers van het Jacob-Roelandslyceum en Baanderherencollege. Doordat het schoonmaakcontract tussen Breedweer en de OMO-scholen per 12 augustus afloopt en de nieuwe partij de contracten niet overneemt, dreigden zij hun baan te verliezen.
🗑️🧹❓Inmiddels zijn we een paar weken verder en is er helaas niks veranderd. Lees nu het verhaal van de schoonmakers en vraag je af of dit een normale gang van zaken is…
Let op! Het gaat er niet om dat Breedweer de opdracht terug wil. Wij willen dat deze negen schoonmakers die jaren naar volle tevredenheid hun werk gedaan hebben, hun baan behouden!
4. Betina Spel gaat voor impact in het oosten
Om maximale impact te maken is groei onmisbaar. Daarom hebben wij schoonmaakbedrijf De Ster uit Hengelo overgenomen.
De Ster uit Hengelo is een familiebedrijf met hetzelfde dna als Breedweer. Ze werken bewust met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt én met ecologische schoonmaakmiddelen.
⭐ De nieuwe bedrijfsleider in het oosten van ons land is Betina Spel, een echte Twentse met een groot netwerk en veel vlieguren in de facilitaire dienstverlening.
⭐ Sjoert Gruppelaar vorige eigenaar De Ster: ‘’Het is prachtig dat onze bedrijven op veel vlakken op elkaar aansluiten. Eigenlijk is De Ster Breedweer in het klein.’
⭐Betina Spel nieuwe bedrijfsleider De Ster: ‘Door de toegevoegde waarde van de holding kan De Ster groeien. Ik draag hier als gezicht van het bedrijf graag aan bij.’
⭐ jack stuifbergen Breedweer: ‘En de zoektocht naar overname kandidaten gaat verder. Want 2030 komt met rasse schreden dichterbij en er valt nog genoeg werk te verzetten in Nederland!’
5. Breedweer gaat impact maken met de Rijksoverheid
Het nieuws mag de wereld in: vanaf 1 september gaan wij impact maken met de Rijksoverheid bij Defensie. Wij gebruiken onze dienstverlening als middel om samen invulling te geven aan de Sustainable Development Goals.
👊 jack stuifbergen: ‘‘Ik ben ontzettend blij dat wij deze aanbesteding gewonnen hebben. We gaan in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de schoonmaak en glasbewassing op alle locaties in het zuiden van het land verzorgen. Maar ik was al ontzettend blij omdat categorie Schoonmaak Rijk en Defensie bij deze aanbesteding de juiste vragen hebben gesteld en om impact gevraagd hebben.’
Blijf ons volgen op social media of schrijf je in voor onze nieuwsbrief zodat je geen impactnieuws mist. We wensen jou een geweldig en impactvol 2023!