skip to Main Content

Niet lullen, maar CO2 reduceren!

Het is vijf over 12! De nood om samen in actie te komen voor een duurzame samenleving is hoog.

Wij hanteren de slogan ‘niet lullen, maar impact maken’ die je ook kunt vertalen naar ‘niet lullen, maar CO2 reduceren’. Verduurzamen is een must en tevens een absolute uitdaging. Dit hebben wij het afgelopen jaar aan den lijve ondervonden. We nemen je graag mee in ons CO2-beleid.

Zo realiseren wij onze duurzaamheidsambities

Het daadwerkelijk verduurzamen van de operatie blijkt voor een aantal onderdelen (zoals grote hoogwerkers voor buiten) praktisch onhaalbaar. Dat betekent schakelen en zoeken naar andere manieren om onze duurzaamheidsambities waar te maken. Hoe lossen wij dat op?

  • In 2021 hebben we onze complete CO2-voetafdruk, van 201.000kg, gecompenseerd via een CO2-compensatie programma[1].
  • We hebben meerdere externe experts ingeschakeld om te waarborgen dat onze duurzaamheidsambities zo snel en goed als mogelijk gerealiseerd worden.
  • We zijn ons gaan certificeren op de CO2-prestatieladder. Als onderdeel van deze certificering is een CO2-reductieplan opgesteld.
  • We hebben eind 2022 een impactmanager aangesteld. Deze impactmanager krijgt in de loop van 2023 full-time de verantwoordelijkheid krijgt om de duurzaamheidsambities van Breedweer te realiseren, te monitoren en te waarborgen in de operatie.

[1] https://www.compassionatecarbon.com/our-products

CO2-reductieplan Breedweer

Wij gaan voor maximale impact. Ons doel is dan ook om in 2026 niet alleen volledig CO2-neutraal te zijn, maar vooral ook de eigen uitstoot richting de 0% te brengen. Daarnaast hebben wij in de loop van 2022 in totaal maar liefst twintig nieuwe auto’s toegevoegd aan ons wagenpark, waarvan meer dan de helft volledig elektrisch of hybride is. Wat besparen wij daarmee? De verwachte besparing in CO2-uitstoot van deze investering ten opzichte van conventionele benzine of diesel auto’s ligt tussen de 20-40% voor de hybride modellen en rond de 80-100% voor de volledig elektrische auto’s.[2] Zo rijden wij richting een CO2-neutraal 2026!

[2] https://www.co2emissiefactoren.nl/lijst-emissiefactoren/

Commercieel directeur Jack Stuifbergen: ‘Bij de Rijks schoonmaakorganisatie (RSO) heeft onze aanjagersrol, door dialogen met leveranciers in de keten te organiseren, geresulteerd in een nieuwe landelijk ingevoerde methodiek van duurzaam vloeronderhoud. Door samen te werken is er een reductie van ruim 25% op vervoersbewegingen, 50% reductie van afvalstoffen (microplastics) en 30% SROI gerealiseerd. Duurzaam toch?’

Trek jij de stoute schoenen aan en ga je samen met ons voor maatschappelijk rendement?

Back To Top